Partner in de kijker: Conversal

Onze club gaat 2021 in met een gloednieuwe website. Mediapartner Conversal zorgde voor een knap design en de ontwikkeling, het webteam deed de rest. Het eerste interview is er één met Jeroen Buggenhoudt, zaakvoerder van de websitebouwer.

Binnenkomer

De eerste herinneringen aan Den Iendracht dateren voor Jeroen van eind 1996. “Het was een duel op Anderlecht, dat ons bijblijft door het incident De Bilde-Porte. Van een paar wedstrijden per seizoen, vooral met het bezoek van de topclubs en de geweldige sfeer in vak K, zijn we sinds 2002 met een vriendengroep nu vaste supporters. Opwijk dat platgelopen werd door het Eendracht-legioen, de penaltythriller in de eindrondefinale op Racing Mechelen en de kampioenploegen met de duo’s Troch-Nguekam en Moreels-Depoitre zijn voor mij de mooiste herinneringen. Naast de wedstrijd op zich hechten we evenveel belang aan de gezelligheid en ambiance ernaast.”

Eerste klanten

In 2011 richtte de Erembodegemnaar zijn bedrijf Conversal op. “Ik was net van de schoolbanken. Met een laptop thuis, de auto van mijn ouders en een vlotte babbel zocht ik mijn weg in de wereld van webdesign en digitale marketing. Eendracht Aalst behoort tot de eerste groep klanten. Als supporter wist ik dat de club nood had aan een nieuwe website. Dat kon alleen maar een uitgebreide versie worden want Den Iendracht heeft haar grote achterban en populariteit. Het kostte bloed, zweet en tranen in mijn eentje maar de bezoekersstatistieken scheerden meteen hoge toppen.”

De groei van Conversal

De eenmanszaak van toen heeft intussen 20 medewerkers onder haar hoede. “In de beginjaren had ik thuis een kantoorruimte voor de eerste medewerkers. Met een tiental opgeleverde projecten per maand zette de groei zich verder en ontgroeiden we snel ons kantoor in Erembodegem en nadien ook dat in Roosdaal. Afgelopen zomer maakten we onze intrede in een stralend pand in Affligem, opnieuw dichter bij de thuisbasis. Daar hebben we een fijne en ruime werkplek gecreëerd voor alle medewerkers en zitten we goed op langere termijn.”

De Eendracht-beleving

Jeroen bevestigt dat onze clubwebsite in de loop der jaren nog zwaar geëvolueerd is. “De bekendste uitloper is natuurlijk het live matchcenter. In 2013 waren we daar met Eendracht Aalst een voorloper in onder de Belgische clubs. Het was dan ook een uitdaging om het technisch voor mekaar te krijgen. Ik zorgde voor het platform maar het webteam, onder aanvoering van Kenneth Demaret, staat al jarenlang in voor een uitstekende service. Interessante en toffe content met actueel nieuws, live verslaggeving, interviews, de visibiliteit voor de partners en uiteraard het overvloedige foto- en videomateriaal van spelers en supporters. Het geheel geeft de sfeerbeleving rond Eendracht Aalst perfect weer.”

Een pareltje

De nieuwe Eendracht-website sluit zich net als in 2012 weer aan bij de profclubs. “We maken zoals steeds een analyse van hoe voetbalclubs hun website aanpakken. Er werd een nieuw ontwerp gemaakt in overleg met de club. Ook het achterliggende technische gedeelte is volledig nieuw en aangepast aan de actuele normen en vereisten. Belangrijkste nieuwigheid in de front-end wordt de gloednieuwe webshop die na Nieuwjaar gelanceerd zal worden. Er is ook extra aandacht voor de mijlpalen uit de rijkgevulde clubgeschiedenis.”

Samen digitaal groeien

Deze slogan vat goed samen waarvoor we bij Conversal terecht kunnen. “Met een hands-on aanpak willen wij voor KMO’s een betrouwbare partner zijn in webdesign, webontwikkeling en digitale marketing. Omdat door de coronacrisis het digitale nog belangrijker is geworden, wordt onze deur momenteel platgelopen. Elke samenwerking begint met een goed gesprek en een goede match. De grote sterkte van Conversal is dat we nu alle experten onder 1 dak hebben. Intussen staan er meer dan 500 websites van onze hand online.”

SC Eendracht Aalst wenst haar partner Conversal van harte te danken voor het knappe resultaat!

Meer info: www.conversal.be

 

ONZE PARTNERS

Toegevoegd aan winkelmandje