Carolien Pieters voorgesteld

Carolien Pieters voorgesteld Carolien Pieters voorgesteld

Sinds dit voorjaar staat er bij SC Eendracht Aalst met Carolien Pieters een vrouw aan het hoofd van de sponsoring. Onze partners leerden haar de afgelopen maanden al kennen. Het clubbestuur vond dit het ideale moment om Carolien voor te stellen aan het grote publiek. Woensdag nam ze uitgebreid de tijd voor een gesprek met het webteam.

Jeugdidool

Voetbal heeft altijd wel al een rol gespeeld in het leven van de 35-jarige Carolien Pieters. “Mijn papa is een liefhebber en ik volgde Alex Czerniatynski op de voet. We reden zelfs naar Mechelen en Ekeren om zijn wedstrijden te bekijken. Nadien kwam mijn man Filip Vanmalder (bekend uit ‘De beste hobbykok van Vlaanderen’) in mijn leven. Hij is jeugdtrainer en samen hebben we een voetballende zoon Tiago(9).”

Eendracht Aalst

Zo kwam de familie een aantal jaren geleden ook bij ‘den Iendracht’ terecht. “Als in Aalst wonende Ninovieter heeft de club mij altijd aangesproken. Sinds begin dit jaar maak ik deel uit van de commerciële cel van de jeugdwerking. Omdat we op korte termijn resultaten boekten, werd ik twee maanden later door Sven Van Den Bogaert gevraagd om de sponsorzuil van het eerste elftal over te nemen. Een stap in het onbekende maar ik ben blij deze kans gegrepen te hebben.”

Rollen omgedraaid

Haar functie bij Eendracht Aalst sluit wel aan bij de job die ze uitoefent. “Ik ben aankoopverantwoordelijke bij een farmaceutische firma. Daar zit ik dus aan de andere kant van de tafel. Uit die ervaring kan ik dingen meenemen voor de club. Ik weet nu dat er ook wel een verkoperstype in mij zit.”

Sponsorbudget

Carolien ging meteen aan de slag om het sponsorbudget voor dit seizoen rond te krijgen. “De eerste maanden lag de prioriteit inderdaad bij de gesprekken met bestaande en nieuwe sponsors. Er is ook een administratief luik aan verbonden. Het vooropgestelde budget is bereikt. Nu gaat mijn aandacht naar de ongoing relationship en de verdere sponsorwerving in Aalst en de ruime regio daarrond. Verder sta ik met Paul Moerman ook in voor het Food & Beverage luik.”

Partnership

Wat zijn de mogelijkheden om Eendracht Aalst te sponsoren? “Een sponsorpakket wordt steeds op maat gemaakt. Dat kan gaan om visibiliteit met kledijsponsoring, vaste boardings in en rond het stadion of het jeugdcomplex, led boarding of reclame op de website. Er is ook het hospitality aanbod met de skyboxen, abonnementen en wedstrijddiners. Een ideaal pakket is een combinatie tussen beiden. Men kan ook wedstrijdsponsor worden. Dan krijg je naast de aftrap en de nodige publiciteit een VIP-behandeling voor 20 gasten met een diner en de wedstrijd vanuit het dak van het Pierre Cornelisstadion.”

Troeven

Er zijn voldoende argumenten om bedrijven te overtuigen om partner te worden van Eendracht Aalst. “Met visibiliteit en hospitality zetten we in op return on investment. Men komt op de club ook in contact met bedrijfsleiders uit een brede sector, de zogenaamde business circle. Aalst is de tweede grootste centrumstad van Oost-Vlaanderen. We blijven ook één van de meest traditierijke Vlaamse voetbalclubs én met de ambitie om terug hogerop te gaan. Eendracht heeft ook, op Beerschot-Wilrijk na, de grootste achterban uit de Amateurliga. De professionele aanpak van het nieuwe clubbestuur en de aanzienlijk gedaalde schuld met twee derden mag ook onderstreept worden. En de stad heeft in tegenstelling tot vroeger nu wél een duwtje in de rug gegeven wat onze geloofwaardigheid bij de sponsors verhoogt.””

Sportieve prestaties

De resultaten op het veld hebben ook een directe invloed op een succesvolle sponsoring. “De club heeft sponsors verloren na de extra-sportieve degradatie onder het vorige bestuur. De geslaagde bekercampagne in augustus en de wedstrijd tegen KRC Genk hebben dan weer heel wat teweeggebracht in positieve zin. Kandidaat-partners raakten overtuigd en stapten mee in het nieuwe verhaal of bedrijven boden zich spontaan aan.”

Trouw aan de club

Eendracht Aalst kan daarnaast rekenen op trouwe sponsors. “Er zijn heel wat bedrijven die al enkele tientallen jaren aan de club verbonden zijn. Bij de main partners bijvoorbeeld is Plastiek Hofstade er reeds sinds 1980 bij. Ook Glashandel De Smaele stapte 25 jaar geleden in. Willems Veranda’s zal in 2018 reeds zes jaar onze hoofdsponsor zijn. We hopen dat onze nieuwe partners in hun voetsporen kunnen treden. Ondanks de bij momenten toch wel bewogen geschiedenis bleven ze wit en zwart steunen. Ze zijn ook erg begaan met de club. Een aantal sponsors heeft trouwens een deel van de historische schuld van Eendracht Aalst laten vallen.”

Extra visibiliteit

Er werd dit seizoen reeds extra visibiliteit gegenereerd voor de sponsors. “We willen hen nog meer in de picture plaatsen. Zo werd de boarding rond het veld volledig vernieuwd. Met de opvallende reclamezeilen kunnen de partners hun boodschap makkelijk aanpassen. Ook de buitenzijde van het stadion wordt optimaal benut én er is nog plaats. Ook op het jeugdcomplex Zandberg.”, tipt Carolien. “Verder werd samen met de communicatiecel het businessgedeelte op de website in een nieuw jasje gestoken met speciale aandacht voor de partners.”

Initiatieven

Carolien heeft nog concrete plannen. “We willen eerst en vooral het clubrestaurant laten ‘boomen’ met verschillende initiatieven. Ik denk ook aan het intern tv-circuit in de kantines. De Business Circle events zullen dit jaar nog opgestart worden. En vooral de link met de jeugd en de supporters moet versterkt worden.”

Commerciële cel

Gelukkig staat Carolien er niet alleen voor. “In de beginfase deed ik de gesprekken met (kandidaat-)partners samen met Sven Van Den Bogaert. Nadien ging ik alleen op pad. Sinds kort is het team uitgebreid tot vijf medewerkers met Kenny Van Hoevelen, Steve Viceroy en Paul Moerman. Momenteel focussen we op de promotie van restaurant, drank en ticketing. Op 6 november wordt er ook een sponsormatinee georganiseerd. In januari maken we dan de planning voor de partnerships van  volgend seizoen.”

Ongoing relationship

We vroegen ook of de nieuwe sponsorverantwoordelijke bepaalde dingen anders wil aanpakken dan haar voorgangers? “Ik wil vooral de contacten met de partners nog beter onderhouden en voor actes de présence zorgen. Van mijn voorganger Karel Bosteels heb ik veel steun gekregen bij de opstart. Hij heeft de bouwstenen gelegd en op zijn eentje goed werk geleverd. Dat bevestigen ook de partners.”

Positivisme

Eendracht Aalst zit opnieuw in een positieve flow. “De nieuwe bewindsploeg zorgt voor een bedrijfsmatige aanpak. Je voelt ook het positivisme bij het bestuur, de medewerkers en supporters. De mensen spreken mij erop aan dat ze de club zien veranderen.”

Toekomst

Waar ziet Carolien de club in 2019 bij het honderdjarig bestaan? “Ik droom van het profvoetbal en een nieuwe voetbaltempel maar dat wordt kort dag voor het eeuwfeest. Een gezonde club zijn is het belangrijkste en een goed gevuld stadion. Voor dit seizoen hoop ik dat we al kunnen promoveren naar de Eerste Amateurliga.”

Wenst u ons partnerdossier te ontvangen of een vrijblijvend gesprek? Contacteer Carolien via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

728 × 90 Leaderboard
728 × 90 Leaderboard 1
728 × 90 Leaderboard 2
728 × 90 Leaderboard 3
728 × 90 Leaderboard 4
728 × 90 Leaderboard 5

ONZE PARTNERS

  • Plastiek Hofstade
  • X3
  • Thoen
  • Arijs Begrafenissen
Toegevoegd aan winkelmandje